Miks peab su koduleht erinema konkurendi omast Postitas Martin Grüner 28.07.2010 14:22
Miks peab su koduleht erinema konkurendi omast

Unikaalne ning meeldejääv koduleht on eduka äri seisukohalt ülioluline. See võimaldab tõusta esile teiste seast vähese kuluga. Kui su koduleht sarnaneb kokurendi omaga või ei paista nende seast piisavalt välja, on tõenäoline, et potentsiaalne klient ei pööra sellele piisavalt tähelepanu. Vähemalt mitte rohkem, kui konkurendi omale, seevastu meeldejääv koduleht toob kliendi tagasi ka peale kõikide valikute uurimist. Konkurentide seast välja paistmiseks on erinevaid võimalusi. Kuigi pole ühte ja kindlat viisi jääda potentsiaalsele kliendile meelde jääda, on võimalik appi võtta erinevad võtted, mis selle võimalust suurendavad.

 

Meelde jääv kujundus

Kujundus on esimene asi, mida külastaja kodulehel märkab. Hea esmamulje garanteerib esinduslik, kuid samas omapärane kujundus. Kujunduslik lahendus peab esmajoones pöörama külastaja tähelepanu sisule. Seetõttu pole erinevate interaktiivsete elementide kasutamine alati parim lahendus, kuid mõistlikus koguses aitavad need külastajat lehel kauem hoida. Kujundus peaks värvivalikult erinema suurimate konkurentide omast. See kindlustab, et klient ei aja alateadlikult lehti segamini ning jätab meelde just sinu oma.

 

Ikoon

Kodulehe ikoon aitab lehel välja paista ka pärast seda, kui külastaja on selle ära märkinud hilisemaks külastamiseks. Kui võrrelda bookmarkitud lehti, millest ühel on ikoon (mida kuvavad kõik uuemad veebilehitsejad aadressi ees) nendega, millel see puudub jäävad inimesele esmalt silma ikoonid. Suurema tõenäosusega klikib potensiaalne klient uuesti firma kodulehele, mille logo on tal koguaeg silmade ees.

 

Analüüsi konkurentide kodulehti

Kas konkurentide kodulehtede juures on midagi, mis jääb silma kriipima. Või vastupidi, on seal midagi, mis sulle eriliselt meeldib? Konkurentide kodulehtede ülesehituse vaatlemine on lihtsaim moodus enda oma parandamiseks. Kindlasti ei tohiks kopeerida konkurendi kodulehe kujundust, küll aga võivad seal olla süsteemsed osad, mis neile turueelise annavad. Näiteks 3d tootevaated või interaktiivne kaart. Taolise lahenduste kasutuselevõtmine ei ole mitte kopeerimine, vaid turuga kaasas käimine. Kindlasti on seal ka ideid, mis on küll head, kuid vajaksid täiendamist.

 

Lisa kodulehele blogi

Blogi võimaldab pidevalt suhelda (potentsiaalsete) klientidega ning pakkuda neile lisaväärtusi, mida konkurendi lehel pole. Pidev blogisse postitamine aitab kaasa otsingumootorites esiletõusmise ning garanteerib suurema linkide arvu. Sisukad ning kliendidele huvi pakkuvad blogi sissekanded demonstreerivad ilmekalt sinu ning firma kompetentsi. Kui sa pole huvitatud blogi avamisest peaks koduelehel kindlasti olema pidevalt täienev uudiste sektsioon. See viib meid ka järgmise punktini.

 

Uuenda oma kodulehte pidevalt

Pidevalt uuenev koduleht toob inimesed lehele tagasi. Pidevalt uuenev koduleht näitab potentsiaalsele kliendile, et su ettevõte tegutseb ning areneb. Ajal, mil pikaajalised ärisuhted on olulised ning majandussurutis jätkuvalt tunda annab, tahab iga klient kindlust, et partner tegutseb praegu ja ka järgmisel aastal.

Ole esimene, kes artiklit kommenteerib!
Elkest Solutions OÜ
info@elkest.ee · (+372) 556 676 15