Märgid, et sa vajad uut kodulehte Postitas Martin Grüner 24.03.2010 13:12
Märgid, et sa vajad uut kodulehte Kas maja taustal on nagu Sinu kodulehekülg võrreldes Su äriga?

Koduleht pole otsingumootoritele optimeeritud

Selleks optimeeritud lehed on otsingumootorites leitavamad, mis annab su ärile suure konkurentsieelise. Kuid kuidas aru saada, kas su praegtune leht on otsingumootoritele optimeeritud või mitte? Kõige lihtsam viis seda kontrollida, omamata põhjalike teadmisi otsingumootoritele optimeerimisest, on vaadata oma kodulehe linke ning lehtede pealkirju.

 

Kui su kodulehe URLid on stiilis index.php?id=43, index.php?page=16 jms ning kõik lingid su lehel kuvavad browseri ülemisel osal sama pealkirja võib julgelt eeldada, et leht pole mingi nurga pealt otsingumootoritele optimeeritud.

 

Miks kasutada selle hindamiseks just neid kahte parameetrit? Genereerides otsingutulemusi, vaatavad otsingumootorite algoritmid erinevaid osasid saidil, millest üsnagi olulised on link ise ning lehe pealkiri. Otsingule „ostan kassipoja“ on Google meelest palju täpsem vaste link „leht.ee/kuulutused/ostan-kassipoja“, kui „leht.ee?page=adverts&id=354“. Samuti, kui lehe pealkiri on staatiliselt igal pool „Leht.ee“ on sellest palju vähem kasu, kui siis, kui konkreetse kuulutuse puhul oleks see näiteks „Leht.ee tasuta kuulutused – Ostan kassipoja“.

Kodulehe kujundus on ajast ja arust

Kuna ilu on teatavasti vaataja silmades, on kodulehe disaini palju raskem hinnata, kui otsingumootoritele optimeeritust. Üks võimalik lahendus on nn „uhkuse test“. Kas näidates partnerile/kliendile/tuttavale oma kodulehte, tekitab see sinus uhkust ning vaatajas positiivse emotsiooni? Või pead sa iga kord vabandama „Kahjuks pole me jõudnud seda veel üles panna“, „Me muudame selle kunagi ära“ ja „See tootekirjeldus on ainult pdf formaadis, kui tahate võin selle Teile hiljem mailile saata“. Kui see peaks nii olema, ei kasuta sa kogu kodulehe potensiaali oma firma jaoks.

Info kodulehel on aegunud

Paar aastat tagasi võisid keskenduda ühele turunišile, kuid oled nüüd liikunud teise. Aastatega on vahetunud partnerid ja kliendid. Inimesed, kes su lehte külastavad ei pruugi olla samad, kes tegid seda aastaid tagasi. Kui pakud mitut erinevat teenust, tuleks ilmselt igale teenusele teha eraldi lehekülg või vähemalt täiesti eraldi sektsioon. Kliendid, keda huvitab tavaline autorent, ei ole suure tõenäosusega samad, kes soovivad rentida rasketehnikat. Võimalik, et oled muutnud oma logo või mõnda muud osa ettevõtte identiteedist. Sellisel juhul oleks hea idee ka koduleht vastavaks muuta.

Koduleht pole kasutajasõbralik

Pane ennast hetkeks kliendi olukorda ning proovi oma kodulehelt kliendile vajalikku informatsiooni leida. Kui selle jaoks kulub rohkem kui 2 klikki, tuleks mõelda navigatsiooni lihtsustamise peale. Teine võimalus seda testida on nn "vanaema test". Palu oma emal/vanaemal või mõnel teisel arvutikaugel ja ilmselt su äriga mitte seotud inimesel leida infot oma kodulehelt. Kas ta leidis selle üldse? Kui kiiresti? Kas ta jõudis vahepeal mitu korda mainida, palju ta arvuteid vihkab? Kui ta seda jõudis, pole asi selles, et ta vihkaks arvuteid, vaid tegelikult vihkab ta su kodulehte. On aeg see parema vastu vahetada!

Ole esimene, kes artiklit kommenteerib!
Elkest Solutions OÜ
info@elkest.ee · (+372) 556 676 15