Kuidas intelligentsed veebilahendused su müüki suurendavad Postitas Martin Grüner 07.04.2010 13:07
Kuidas intelligentsed veebilahendused su müüki suurendavad

Mis on intelligentsed veebilahendused?

Intelligentsete veebilahenduste aluseks on kasutajale personaliseeritud sisu geneeerimine. See tähendab, et igale kasutajale kuvatakse ainult seda infot, mis on tema jaoks oluline ning vajalik. Heaks näiteks sellest on Amazoni veebipood, mis kuvab külastajatele alati ostusoovitusi eelnevalt vaadatud ning soetatud toodete põhjal. Intelligentsete veebilahenduste alustalaks on kasutaja tegevuste analüüsimine ning nende põhjal tema huvide ning soovide ennustamine. Läbi erinevate algoritmide ning filtrite on võimalik piisava info korral kasutaja soove täpselt ennustada. Kasutaja, kes on Amazonis vaadanud fotograafia teemalisi raamatuid on suure tõenäosusega huvitatud ka fototöötlusest.

 

Kuidas see sinu ärile kasulik on?

Inteliigentsed veebilahendused loovad kliendiga personaalse suhte. Tavaline e-pood on üks keskkond, personaliseeridu veeb on täpselt nii palju keskkondi, kui on kasutajaid. Kasutajad tulevad palju parema meelega tagasi poodi, mis on sisustatud nende maitse järgi kui sellisesse, kus nad peavad otsima suure hulga info juures. Supermarketid on toredad, kuid kas sa ei eelistaks poodi, mis on väike, kuid seal on täpselt need asjad, mida sa vajad? Enamus inimesi valib teise variandi, intelligentsed veebirakendused lubavad sul oma poe iga kliendi jaoks selliseks muuta.

 

Mis andmeid saab soovituste genereerimiseks kasutada?

Kasutada saab andmeid, mis on sul müüdavate toodete või pakutavate teenuste kohta. Näiteks raamatupood teab millist raamat räägib ning auto varuosade pood teab, milleks üht või teist asja kasutatakse. Lisaks sellele saab kasutada kõiki andmeid, mis kasutaja on endast maha jätnud. Külastatud leheküljed, ostetud tooted, asukoht (IP järgi tuvastava), ning paremal juhul isiklikud andmed nagu vanus ja sugu. Sellepõhjal saab kasutajale anda personaalseid soovitusi või otsida sarnasete andmetega kasutajate ostetud tooteid. Nii saab teiste inimeste ostute põhjal arvata, mida kasutaja soovib. See on reegilna täpsem, kui proovida kõiki võimalike variante ise välja arvutada – kasutajad saavad seda teha sinu eest.

 

Kas intelligentne veebilahendus peab alati mastaapne olema

Et olla intelligentne ei pea veebilahendus tingimata kasutaja eelnevaid oste analüüsima ega täpseid soovitusi andma. Piisab sellest, kui jätad meelde kasutaja postiaadressi või krediitkaardi numbri. Loomulikult tuleks kasumi maksimeerimiseks investeerida keerumakasse, kuid targemasse lahendusse.

 

Ohud, mis personaliseeritud veebiga kaasnevad

Kellegi ei meeldi klienditeenindaja sunnitud, või advokaadi kõrvadeni ulatuv naeratus, mis tuleneb ainult kas töökohustusest või teadmisest, et su käest on kohe priske summa tulemas. Samamoodi ei saa kergekäeliselt suhtuda veebi personaliseerimisse. Kui leht annab ebatäpseid või lausa valesid soovitusi, on sellel pigem negatiivne effekt.

 

Kujuta ette aiatarbeid müüvat e-poodi, mis, peale labida ostukorvi lisamist, pakub sulle musta kotti, kuna eeldab, et kavatsed oma ämma aeda matma hakata. Tegelikult on vaja loomulikult kõigest uued õunapuud istutada. Näide one ekstreemne, kuid oht on suur. Intelligentne veebilahendus peab olema tõesti intelligentne.

Ole esimene, kes artiklit kommenteerib!
Elkest Solutions OÜ
info@elkest.ee · (+372) 556 676 15