Juriidilised nõuded e-poele Postitas Martin Grüner 23.03.2010 8:35
Juriidilised nõuded e-poele

Taust

Kuni 2008. aasta keskpaigani polnud e-kaubandus Eestis juriidiliselt reglemeneteeritud. Alles 15. mail 2008 toodi kaubandustegevuse seadusesse sisse nõuded e-kaubandusega tegelevatele keskkondadele. E-kaubandus on defineeritud kui „kauba või teenuse müügiks pakkumine ja müük Internetis ilma osapoolte üheaegse füüsilise kohalolekuta.“ (§ 2. lõige 3). See tähendab, et e-kaubanduse reglementatsioon ei kehti mitte ainult e-poodidele vaid ka näiteks keskkondadele, mis pakuvad internetis teenuse broneerimist.

Kohustuslikud andmed lehel

Paragrahv 4 lõige 11 sätestab andmed, mis peavad olema lehel avaldatud:

  • Kaupleja ärinime või nime. Kuna e-kaubamaja tuleb registreerida kohalikus omavalitsuses tuleks seal kajastada sama nime, millega on taotlus omavalitsusse sisse antud
  • Ettevõtte äriregistri kood
  • Asukoha aadressi. Ainult internetis tegutseva ettevõtte puhul on selleks ettevõtte aadress äriregistris
  • Kontaktandmed (Infoühiskonna teenuste seadus kohustab vähemalt e-maili aadressi kuvama)
  • Kauba või teenuse hind vastavalt tarbijakaitseseaduses sätestatule

Kus täpselt need andmed kodulehel olema peavad pole seaduses kirjas. Ainus tingimus on, et nad peavad olema leitavad. Soovitatav on panna vastavad andmed lehekülje jalusesse või mõnda muude kohta, kus nad kogu aeg nähtavad on.

Nõuded tellimusele

Müügi protsessi juures peab olema enne tellimuse kinnitamist võimalik parandada võimalike vigu. Põhimõtteliselt tähendab see, et ostukäru vaates peab olema võimalik muuta tellitavate toodete kogust või neid eemaldada. Samuti on pakkuja kohustatud klienti tellimusest elektrooniliselt teavitama. Otsene meetod selle jaoks pole defineeritud, kuid e-mail on soovitatav. Hinna juures peab kajastama, kas need sisaldavad ka makse ning tarnekulusid.

Ole esimene, kes artiklit kommenteerib!
Elkest Solutions OÜ
info@elkest.ee · (+372) 556 676 15