Mida mitte teha oma kodulehel Postitas Martin Grüner 12.04.2010 11:21
Mida mitte teha oma kodulehel

„Leht valmib varsti, vabandame“.

Sellist teadet nähes saab klient kohe aru, et vabandus pole siiras. Kui vastava lehe tekst, küljendus või moodul pole veel valmis ei tohiks seda üldse avalikult nähtavale tuua. Külastaja, kes sinna klikib on reeglina huvitatud seal väidetavalt olevast informatsioonist. „Tuleb varsti“ ei ole kindlasti see, mida ta sealt näha lootis.

 

Samuti indekseerivad otsingumootorid lehed olenemata sellest, kas seal on originaalsisu või selle peadset tulekut teadustav tekst/pilt. Seetõttu võib lehe pealkiri otsingutulemustes ka peale originaalsisu valmimist olla „Valmib varsti“. Enamik külastajaid ei kaalugi sellisele tulemusele klikkimist. Seevastu koos originaal sisuga lisatud leht indekseeritakse korrektselt ning potensiaalne klient leiab omale vajalikud andmed. ”Valmimisel” tekst lehel võib sulle maksta kliendi

 

Kui aga kodulehte pole veel üldse, kuid vastav domeen on olemas võib esilehele panna ettevõtte logo ja soovitatavalt lehe valmimise kuupäeva. „Firma x OÜ, leht valmimisel. Külastage meid jälle 20. Juunil, millal meie koduleht ilmavalgust näeb!“ on tunduvalt parem, kui abstraktne teade, et leht ilmselt valmib mingil ajahetkel tulevikus.

 

Tervituslehed

Üks kõige tüütumaid asju, mida paljud siiski kasutavad, on tervituslehed (welcome screen). Minnes kodulehele avaneb reaalse sisu asemel pilt või animatsoon, mille ainuke mõte on öelda „tere tulemast!“. Lisaks külastaja väärtusliku aja raiskamisele ei meeldi selline teguviis ka otsingumootoritele. Kui arvad, et su tervitusleht sisaldab olulist informatsiooni võib selle lihtsalt esilehele lisada.

 

Teksti asemel piltide kasutamine või üldse teksti puudumine

Piltidel on kodulehel väga oluline osa. Illustreerivad pildid muudavad saidi palju pilkupüüdvamaks ning seeläbi atraktiivsemaks. Seevastu on tekst kodulehel nagu mootor autos. Kui see sealt eemaldada jääb järgi ainult tühi kest, ükskõik kui ilus ta ka poleks. Kasutajad külastavad su kodulehte seal oleva info pärast ning otsingumootorid kasutavad seda indekseerimiseks.

 

Miks kasutada piltide asemel teksti?

  • Pildid on mahult suured, nende laadimine võtab aega. Eriti problemaatiline on see aeglase internetiühendusega külastajatele ning neile, kes kasutavad mahulise piiranguga internetipakette.
  • Otsingumootorid eelistavad teksti. Kuigi on olemas eraldi pildiotsingud kasutavad su potensiaalsed kliendid pigem tavalist, tekstipõhist otsingut.
  • Piltidelt ei saa teksti kopeerida. Tootekataloogide puhul külastajal pidevalt olla vajadus üks või teine asi omale dokumenti kopeerida. Pildifailiga pole see võimalik

Info PDF failides

Kõik vajalik info peaks olema kättesaadav kodulehelt ilma lisadokumente alla laadimata. Paljud, eriti mobiilsed, platvormid ei pruugi toetada PDF failiformaati ning selle avamine võib aeglasemas arvutis terve igaviku võtta.

Ole esimene, kes artiklit kommenteerib!
Elkest Solutions OÜ
info@elkest.ee · (+372) 556 676 15